L.p.
|
Zadania
|
Forma realizacji
|
Termin
|
Dowody realizacji
|
§ 8 ust. 2 pkt. 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.
|
1.
|
Pogłębienie znajomości zasad funkcjonowania i organizacji szkoły.
|
- opracowanie i modyfikowanie:
- regulaminów - programów
|
według potrzeb
|
|
2. |
Uczestnictwo w wypracowaniu kierunków rozwoju i podnoszenia jakości pracy szkoły.
|
- współtworzenie Programu Rozwoju Szkoły na lata 2005/2006, 2006/2007, 2007/2008
- współtworzenie innych dokumentów szkoły
|
Od 1.IX.05 do 31.V.08
według potrzeb
|
- opracowany Program Rozwoju Szkoły na poszczególne lata wraz ze sprawozdaniami z jego realizacji
|
3.
|
Doskonalenie metod i form pracy.
|
- nowatorstwo w stosowanych w pracy metodach aktywizujących
- wymiana doświadczeń z koleżankami i poszukiwanie nowatorskich rozwiązań problemów
- opracowywanie i analizowanie testów kompetencji dla uczniów klas IV-VI .
|
na bieżąco
|
- notatki
- zaświadczenia
- testy
|
4.
|
Własne doskonalenie kompetencji i umiejętności zawodowych.
|
- udział w pracach WDN
- przygotowywanie szkoleń i materiałów tematycznych na konferencje
- ukończenie studiów podyplomowych “Metodyka Nauczania Języka Angielskiego”
- udział w kursach doskonalących, warsztatach, konferencjach i spotkaniach metodycznych.
|
Od 1.IX.05 do 31.V.08
luty 2006
cały okres stażu
|
- dokumentacja z posiedzeń Rady Pedagogicznej,
- dyplom ukończenia studiów
|
5.
|
Doskonalenie współdziałania z rodzicami i środowiskiem lokalnym.
|
- Wychowanie we współczesnej rodzinie - Dziecko z ADHD
- przygotowywanie i uczestnictwo w imprezach grupowych i wycieczce - organizowanie uroczystości klasowych – Andrzejki, Mikołajki, Wigilia, bal karnawałowy, wycieczki, zakończenie.
|
cały okres stażu styczeń i marzec 2006
na bieżąco
|
- scenariusze imprez
- wpisy w dzienniku i zdjęcia
|
§ 8 ust.2 pkt. 2 Wykorzystanie w pracy tecnologii informacyjnej i komunikacyjnej.
|
|
Wykorzystanie technologii komputerowej w pracy nauczyciela.
|
- korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych
- pozyskiwanie z internetu informacji potrzebnych do pracy nauczyciela
- nabywanie umiejętności posługiwania się nowymi technikami komputerowymi
- opracowanie pomocy do zajęć oraz informacji dla rodziców (scenariusze imprez, plany, testy).
|
na bieżąco
|
- dokumentacja komputerowa pracy nauczyciela
- informacje dla rodziców
- zaświadczenie
|
2.
|
Opracowywanie informacji dotyczących prawa oświatowego i awansu zawodowego.
|
- opracowanie materiałów dla wszystkich pracowników szkoły w formie segregatora
- przekazanie informacji na Radzie Pedagogicznej.
|
cały okres stażu
|
- segregator awansu zawodowego.
|
3.
|
Opracowanie i redagowanie informacji Samorządu Szkolnego.
|
- zbieranie aktualnych informacji związanych z działalnością Samorządu Szkolnego, opracowanie i opublikowanie w internecie.
|
na bieżąco
|
- strona internetowa Samorządu Szkolnego,
- wydruki
|
4.
|
Opracowanie planu rozwoju zawodowego oraz doskonalenie swojej pracy .
|
- opublikowanie planu rozwoju zawodowego w internecie.
|
X/XI 2006
|
- plan rozwoju zawodowego,
- potwierdzenie publikacji.
|
5.
|
Komunikacja z uczniem i rodzicem.
|
- prowadzenie cyklu zajęć na godzinach wychowawczych “Przeciwdziałanie agresji”
- prowadzenie rozmów z rodzicami(poznawanie sytuacji rodzinnej wychowanków)
- rozwiązywanie problemów.
|
Rok szkolny 2006/2007
lata 2005/2006 2006/2007 2007/2008
|
- plan cyklu zajęć godzin wychowawczych
- zeszyt spotkań z rodzicami (opis).
|
§ 8 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.
|
|
Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniami oraz ich promocja.
|
- aktywny udział w WDN
- prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli
- przygotowanie materiałów szkoleniowych na posiedzenia Rady Pedagogicznej
|
Od 1.IX.05 do 31.V.08
|
- materiały szkoleniowe
- potwierdzenie dyrektora
|
2.
|
Wymiana doświadczeń między nauczycielem mianowanym, a kontraktowymi na terenie szkoły
|
- opracowanie arkuszy hospitacji
- wymiana spostrzeżeń
- pomoc młodym nauczycielom i wychowawcom.
|
Od 1.IX.05 do 31.V.08
|
- arkusze hospitacji,
- notatki,
- scenariusze zajęć.
|
3.
|
Współorganizowanie spotkań Klubu Młodego Nauczyciela na terenie Siemianowic Ślaskich.
|
- pomoc nauczycielom stażystom i kontraktowym w pracy
|
cały okres stażu
|
- wykaz spotkań Klubu Młodego Nauczyciela
- podziękowanie
- potwierdzenie ZNP
|
§ 8 ust. 2 pkt. 4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą , pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.
|
|
Opracowanie i wdrożenie programu działań warsztatów angielsko-informatycznych.
|
- planowanie sposobów realizacji programu działania
- konsekwentne wdrażanie zaplanowanych działań
- przeprowadzenie ewaluacji przeprowadzonych działań
- promowanie uzyskanych efektów.
|
Rok szkolny 2005/2006
|
- program autorsk
- narzędzia i techniki monitorowania
- ankiety ewaluacji
|
§ 8 ust. 2 pkt. 4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.
|
|
Organizacja konkursu miejskiego języka angielskiego dla szkół podstawowych.
|
- opracowanie regulaminu konkursu
- przeprowadzenie konkursu
|
II/III 2007
|
- regulamin
- zaproszenia
- testy
- podziękowania i certyfikaty
- zaświadczenie o zorganizowaniu konkursu
|
2.
|
Współzorganizowanie zajęć dla dzieci w czasie ferii zimowych.
|
- przygotowanie i przeprowadzenie zajęć
|
Luty 2006
|
|
3.
|
Promowanie szkoły na terenie miasta.
|
- udział w konkursach języka angielskiego organizowanych przez miasto oraz inne placówki
- umieszczanie informacji związanych z konkursami na stronie internetowej szkoły
- redagowanie strony internetowej samorządu szkolnego
|
cały okres stażu
|
- potwierdzenia
- dokumentacja udziału w konkursach
- strona internetowa
|
4.
|
Opieka nad Samorządem Szkolnym.
|
- opracowanie regulaminu
- opracowanie rocznych planów pracy oraz sprawozdań
- zorganizowanie cyklu wycieczek Samorządu Szkolnego
- prowadzenie zebrań
- organizowanie ogólnoszkolnych akcji i imprez
|
cały okres stażu
|
- plan wycieczek
- notatki z zebrań
- scenariusze imprez
|
§ 8 ust. 2 pkt. 4 e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.
|
|
Współpraca z biblioteką miejską oraz biblioteką w szkole.
|
- zorganizowanie wyjść do biblioteki miejskiej
- zorganizowanie pogadanki w bibliotece szkolnej pt. “Czytanie – ważna sprawa”.
|
X/XI 2005
X 2005
|
- zdjęcia
- zaświadczenia
- podziękowania
- zaświadczenie biblioteki szkolnej
|
2.
|
Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną.
|
- rozwiązywanie problemów wychowawczych
- zorganizowanie spotkań rodziców ze specjalistami.
|
na bieżąco
|
|
3.
|
Współpraca z policją.
|
- spotkania i pogadanki
- wyjście na komendę
- rozwiązywanie bieżących problemów poprzez kontakt i spotkania z policją
|
rok szkolny2006/2007
|
- potwierdzenie o współpracy
- zdjęcia
|
§ 8 ust. 2 pkt. 4 f Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej.
|
|
Pełnienie funkcji prezesa ZNP ogniska nr 3.
|
- angażowanie się w akcje przeprowadzane przez ZNP Siemianowice
- aktywny udział w zebraniach oraz zorganizowanie zebrania prezesów w SP 3
|
cały okres stażu
|
- informacje z zebrań
- podziękowania ZNP
- pełnomocnictwo
|
2.
|
Przygotowanie uczniów do uczestnictwa w konkursach.
|
- rozmowy z dziećmi
- pomoc w zdobywaniu informacji
- praca z uczniem
|
wedługpotrzeb
|
- zdjęcia
- ewentualne dyplomy
- podziękowania
|
§ 8 ust. 2 pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych, lub innych z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.
|
|
Organizowanie warsztatu pracy społeczności klasowej.
|
- poznanie wychowanków i ich sytuacji rodzinne
- rozwiązywanie pojawiających się problemów wychowawczych.
|
na bieżąco
|
|
2.
|
Nadpobudliwość i nieodpowiednie zachowanie ucznia na zajęciach lekcyjnych.
|
- okeślenie problemu u ucznia
- sformułowanie oczekiwanych efektów działania
- stworzenie planu działania
- analiza osiągniętych efektów działania.
|
Rok szkolny 2006/2007
|
|
3.
|
Charakterystyka klasy V b jako grupy, z uwzględnieniem podziału na wzrokowców, słuchowców, kinestetyków pod kątem możliwości uczenia się języka angielskiego.
|
- opracowanie planu działania
- stworzenie ćwiczeń mających na celu określenie typu
- porównanie typu z możliwościami uczenia się języka obcego
- opracowanie konspektów lekcji z uwzględnieniem każdego typu.
|
rok szkolny 2005/2006
|
- opis i analiza problemu
- cykl ćwiczeń
- konspekty lekcji
|